ELECTRA Straight8
Nechte doma dres, nášlapy i klasickou skořepinu s X větracími otvory. Přehrajte staré písničky v „empétrojce“, nejlépe „retro funky discem“ jako je Jamiroquai nebo Sexy Dancers. Protože „retro“ je dnes heslo dne ;-)!
Design, design, design
Mohutný prohýbaný rám s velmi nízkým a vzpřímeným posedem – mám!
Dlouhá chromovaná řídítka – mám!
Masivní pneu z motorky na širokých ráfcích se stylovým červeným výpletem – mám!
Sedlo „pro dva zadky“ – mám!
Bubnové brzdy vpředu i vzadu a trojrychlostní řazení – mám!
Takže již zbývá jen vybrat trasu s nevyšším počtem potenciálních obdivovatelů a vyrazit. Přesto, že má Electra okolo 16kg, je pohyb vpřed díky třem převodům ukrytým v zadním náboji elegantní a podstatně snazší, než byste na první pohled čekali. Sedlovka je dostatečně dlouhá pro nastavení od LowRidera pro elegantní sjezd serpentin k přeci jen rozumnější výšce. Na rovné asfaltové cyklostezce pak překvapivě v pohodě stíháte držet tempo s vykulenými bikery. Možná i vás napadne, zda míváte podobně uštvaný výraz ve tváři. Várka padesáti kilometrů v kuse je již příliš a večer se vám připomíná bolestí svalů. Podobně delší stoupání nejen že nelze vyšlápnout, ale slušně se zapotíte i při tlačení. O vynášení městských schodů nemluvě. Nejlépe si na kole s jeho vlastnostmi užijete krátkou jízdu do hospody a zpět, stejně jako delší jízdu městskými cyklostezkami. Výborně si kolo poradí i s blátivou cestou v zámeckém parku, nebo na břehu rybníka. Díky širokým pneumatikám s minimálním vzorkem vyjedete na druhé straně blátem téměř nedotčeni. Pneu drží perfektně v náklonech v zatáčkách. Jen na kočičích hlavách je přední, méně zatížené, kolo náchylné k podklouznutí. Sedlo je maximálně pohodlné, ovšem kvůli „stylu“ posunuté daleko za osu šlapání.
První republika
Zájem o kolo byl zřetelně rozdělen do několika skupin. Jedna se ptala co to stojí. Druhá skupina se nejvíce zajímala, kde se dá koupit. Tedy za 20 tisíc. Třetí skupina byli většinou starší muži, kteří znali stejný princip zadního náboje s řazením a brzdou typu „torpédo“ již z prvorepublikových kol. Strojaři z jejich řad pak ocenili i řemeslné zpracování.
Všechno má své meze
Upnout kolo do střešního nosiče nelze také proto, že kolo na střechu jen tak nevyzdvihnete. Navíc jej do žádných upínáků neupnete, aniž široké pneu do drážek vecpete. J Takže přikázání zní: do kufru! Přední kolo na ozdobné matice s korunkou sundáte a vedení k bubnové brzdě odepnete velmi snadno. Pro snazší manipulaci můžete ještě povolit šrouby na představci a sklopit řídítka. Ovšem 100% retro uctívači mají s Fiátkem 500 prostě smůlu.
Výrobce má v nabídce celou řadu podobně zajímavých modelů i „lehčích“ či dámských variant. Takže neváhejte a sedlejte.
Žádné komentáře:
Okomentovat